Att säga förlåt.

Usch och fy vad jag hatar att bråka. Bråk uppkommer så lätt, bara genom lite tjafs, eller kanske ett missförstånd, eller konstiga val. Jag brukar inte bråka speciellt ofta, inte med mina föräldrar och i princip aldrig med kompisar. Men den här veckan har jag bråkat flera gånger, speciellt med kompisar. Och gud, det är så onödigt! Ingen mår bra av bråk och det blir sällan bättre. Fast jag brukar ge mig och ångra det jag har gjort. Be om ursäkt. Förlåt. Det måste vara ett av de bästa orden som finns! Att säga förlåt kan vara väldigt väldigt svårt. Ännu svårare kan det vara att förlåta. Men tiden läker alla sår, eller hur är det man säger? Jag tror faktiskt att det stämmer. När man tror att det är som mörkast. Då blir det bara mörkare och mörkare. Sen stannar man där nere och tror att man aldrig kommer ut ur mörkret. Men efter regn kommer solsken. Plötsligt händer det, och man känner sig inte lika ledsen längre! Det är en härlig känsla. 

Det är så viktigt, att kunna inse vad man har gjort för fel, och att kunna förlåta vännen för vad den har gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback